miercuri, 24 iunie 2015

Timeless (13) At festivity. De sărbatoare.

24 iunie - Ziua Universală a Iei "Ia * is a blouse, a component of the romanian traditional costume worn by women. The blouse is made of white cloth, cotton cloth, embroidered with silk or linen. It is adorned with embroidery motifs, romanian especially, from popular traditions, on the sleeves, chest and around neck. Some of them are adorned with beads or sequins." "Ia* este o bluză, componentă a costumului tradițional românesc, purtată de femei. Este confecționată din pânză albă de bumbac, in sau borangic. Este împodobită cu broderii în motive populare românești mai ales la mâneci, pe piept și la gât. Unele ii sunt împodobite și cu mărgele sau paiete." click to read more on Wikipedia/e-media

24 iunie - Ziua Universală a Iei  "Ia* este o bluză, componentă a costumului tradițional românesc, purtată de femei. Este confecționată din pânză albă de bumbac, in sau borangic. Este împodobită cu broderii în motive populare românești mai ales la mâneci, pe piept și la gât. Unele ii sunt împodobite și cu mărgele sau paiete." *More to read on : Wikipedia & internet; media;

Popular costumes. Various types of traditional romanian blouse called "Ia". Night of museums, may, 2015.

24 iunie - Ziua Universală a Iei  "Ia* este o bluză, componentă a costumului tradițional românesc, purtată de femei. Este confecționată din pânză albă de bumbac, in sau borangic. Este împodobită cu broderii în motive populare românești mai ales la mâneci, pe piept și la gât. Unele ii sunt împodobite și cu mărgele sau paiete." *More to read on : Wikipedia & internet; media;

Night of museums, may, 2015. Popular costumes. Various types of traditional romanian blouse called "Ia"

Instants from Zona Betfia/ Bihor County, summer 2014 Photo edited; ©AlexaT&GândCălător.blogspot.com

„Unii spun că în noaptea aceasta, exact la miezul nopţii, se deschid cerurile. Nu prea înţeleg cum s-ar putea deschide, dar aşa se spune: că în noaptea de Sânziene se deschid cerurile. Dar probabil că se deschid numai pentru cei care ştiu cum să le privească…”
"Noaptea de Sânziene", Mircea Eliade* 
*More to read on : Wikipedia & internet; media; written e-press; 

At festivity. De sărbatoare: La Sânziene 
**Sursa/Source: Video Internet; you tube

Instants from Zona Betfia/ Bihor County, summer 2014 Photo edited; ©AlexaT&GândCălător.blogspot.com

From Did you know Category/ Știați că*: 

In ziua de 24 iunie sărbătorim:

"In ziua de 24 iunie a fiecarui an bisericesc, Biserica Ortodoxă face pomenirea Nasterii Sfantului Ioan Botezatorul*, cunoscuta in popor si cu denumirea de Dragaica sau Sânziene." ... "Desi sunt asociate sarbatorii crestine a Nasterii Sfantului Ioan Botezatorul si a Aducerii Moastelor Sfantului Ioan cel Nou de la Suceava, Sanzienele isi au originea intr-un stravechi cult solar. Denumirea este preluata probabil, de la Sancta Diana, zeita silvestra. Sanzienele erau considerate, inca din vremea lui Cantemir, ca reprezentari fitomorfe (Florile de Sanziene) si divinitati antropomorfe. In credinta populara, Sanzienele erau considerate a fi niste femei frumoase, niste adevarate preotese ale soarelui, divinitati nocturne ascunse prin padurile intunecate, neumblate de om...." sursa: crestinortodox.ro

"Sânzienele* sunt, în mitologia românească, zâne bune din clasa ielelor dar care atunci când nu le este respecată sărbatoarea devin surate cu Rusaliile care sunt zâne rele.Uneori Sânzienele sunt sinonime cu Drăgaicele, manifestându-se, potrivit superstiției, în ziua sf. Ioan Botezătorul." sursa Wikipedia

"Sânzienele * are in the Romanian mythology, good fairies in their class of fairies, but when they are bad measured, not being respected then they can become bad fairies. Sometimes "Sânzienele" are synonymous with "Drăgaicele", manifesting, according to superstition in the holy day of John the Baptist. "

24 iunie - Ziua Universală a Iei 
"Ia* este o bluză, componentă a costumului tradițional românesc, purtată de femei. Este confecționată din pânză albă de bumbac, in sau borangic. Este împodobită cu broderii în motive populare românești mai ales la mâneci, pe piept și la gât. Unele ii sunt împodobite și cu mărgele sau paiete." 
"Ia: is a blouse, a component of the romanian traditional costume worn by women. The blouse is made of white cloth, cotton cloth, embroidered with silk or linen. It is adorned with embroidery motifs, romanian especially, from popular traditions, on the sleeves, chest and around neck. Some of them are adorned with beads or sequins. "
*More to read on : Wikipedia & internet; media; 

Night of museums, may, 2015.
Arhiva foto privată/ Private photos archive.
Click to see enlarged views.
©AlexaT&GândCălător.blogspot.com
Instants from Zona Betfia/ Bihor County, summer 2014
Night of museums, may, 2015. Aspects & instants. 
Series of photo instants, up-close & collages in color and black & white. 
©AlexaT&GândCălător.blogspot.com

                         Nb.
Sursa/source of video/info/lyrics: From Did you know Category/ Știați că: 
 *More to read on : Wikipedia & internet; media; written e-press; 
**Sursa/Source: Video Internet; you tube

Gladly shared with:
Stay positive, today, tomorrow and always! 
Rămâi pozitiv, astăzi, mâine și întotdeauna!
So, very thankful, each and every day, to be inspired...
All is well...

32 de comentarii:

  1. ce frumoooooos! Un articol superb, Alexa draga! Ce ma bucur ca ne preziti fotografii cu tine îmbracata cu ie, pe câmpul plin de flori... minunata atmosfera! Exact ca de Sânziene :))
    Magazinele de arta populara - Doamne cât de mult îmi plac - am de pe vremea copilariei o admiratie deosebita pentru toate exponatele puse în vânzare în aceste magazine. Când eram copil mi-as fi dorit o ie din magazinele acestea, însa preturile erau atât de mari încât acest vis nu mi-a fost niciodata îndeplinit...
    Imi place foarte mult pânza de in topit si imi plac cusaturile manuale.
    Ia mea pe care am primit-o acum cativa ani cadou, are broderie alba, de masina, dar sunt fericita ca am :) Astazi am purtat-o si tare mândra am fost ca o vecina de pe strada m-a întrebat de unde am bluza aceasta frumoasa ;))
    Te pup draga mea. Trimit îmbratisari si gânduri bune, de aici din inima Bavariei ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cata dreptate ai, sa stii! asa e, si pe vremuri si acum, exponatele populare sunt la mare pret... si ia mea (similara cu cea despre care ai facut vorbire) este un cadou, de mai multi ani, dar o consider speciala, prin insemnatatea emotionala pe care o cuprinde (o port cu drag si imi aduce aminte de persoana de la care am primit-o)!! produsele artizanale sunt mereu la mare cautare, chiar si acum... Si uite asa pastram amintiri, traditii... iar traditiile continua...
      Bucurii de suflet...:) *_*
      Salutari solare si varatice, imbratisari si ganduri de pe plaiuri mioritice!

      Ștergere
    2. am revenit sa te anunt, poate ca stii deja, dar eu totusi iti spun ca se aduna semnaturi online pentru " "Petitie pentru includerea IEI ROMANESTI in patrimoniul UNESCO" la adresa:
      http://www.petitieonline.com/petitie_pentru_introducerea_iei_romanesti_in_patrimoniul_unesco

      eu am semnat, sunt la pozitia 10101 :))
      te pup. Noapte buna!

      Ștergere
    3. Multumesc mult! am reusit intr-un final, dupa ce am vazut ca vine reply si pe mail...( nu intelegeam de ce nu se vizualizeaza, dar dadusem sa nu fie public,) apoi am reintrat si intr-un final s-a afisat la 10322! am dat mai departe ca sa stie si altii...sper sa intre pe lista cu propunerile Unesco! ultima data a fost inclus "know-how-ul ceremicii" de Hurezu!!
      Succes sa fie!

      Ștergere
    4. cioc-cioc-cioc... iar sunt eu :))) Stiu ca nu te superi, de aceea îndraznesc sa scriu din nou, aici la articolul tau :))) Astazi am mai facut o tura pe la prietenele mele virtuale si am facut o descoperire :))
      Floarea mi-a spus ca în concediul ei la Felix a cunoscut o bloggerita cu care a povestit despre Miercurea fara Cuvinte :)) Nu mi-a spus numele, dar acum stiu ca tu esti misterioasa doamna de la Felix! ::)) Ce ma bucur! Sunt asa de emotionata, de parca as fi fost si eu cu voi la întâlnire!
      te pup. Noapte buna Alexa draga! :-*

      Ștergere
    5. Si eu ma bucur!!!! Cum sa ma supar? va trebui sa va povestesc... pozitivitatea de aici imi vine!!! daca cineva mi-ar fi povestit, n-as fi stiut nici eu ce sa cred... dar distantele, limitarile geografice nu exista... iar, daca lumea se spune ca este mica, atunci si blogosfera, cred ca este mica... *_* A fost necesara o calatorie si uite asa, se leaga prieteniile... Emotionant, de-a dreptul, mare dreptate ai...am fost la intalnire impreuna! Va sarut si va trimit numai bine, asemenea... O zi de vineri superba sa aveti si un weekend plin de bucurii! :) :) *_*

      Ștergere
    6. Eheeei, dac'ai stii tu, Carmen, ca Floarea nu este singura cu care Alexa s-a intalnit datorita rubricii tale de miercurea! In cazul nostru s-a intamplat sa ne regasim dupa niste zeci de ani de cand nu ne mai vazuseram si dupa vreo doi in care ne scriam reciproc pe bloguri fara sa ne stim identitatile! :-))
      Chiar ca e tare internetul! :-)
      Va pup pe amandoua!

      Ștergere
    7. Si eu te sarut! Cu drag, va sarut, pe toate... exista o poezie, cu versuri minunate din care citez, aleator: "ce mirare, ce minune...."
      Pozitivitatea interentului se dovedeste, astfel... prin minunea intalnirilor, reintrunirilor... ce poveste!!!
      Calde salutari va trimit!!

      Ștergere
  2. Such lovely blouses. Nice shots.
    Thank you for sharing at http://image-in-ing.blogspot.com/2015/06/the-other-worldly-insect-world.html

    RăspundețiȘtergere
  3. I blog often and I genuinely thank you for your
    information. Thee article has reallyy peaked my interest. I am going to bookmark your website and keep checkjing for new
    infomation about once per week. I opted in for your RSS feed too.


    My website; basketball clothing history

    RăspundețiȘtergere
  4. Such an interesting post. Tom The Backroads Traveller

    RăspundețiȘtergere
  5. The blouses look quite comfy! I had some like that when I was a teenager and loved them. Your other photos are very serene and interesting.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. So true, they are quite comfy...Thank you very much for expressed thoughts, Bettyl!

      Ștergere
  6. I'd like a handful of the blouses! So beautiful and look quite comfortable. I find as I age that comfort comes first! Blessings on you, Alexei.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce-mi plac iile din primele imagini, sunt superbe! Si ia ta e minunata! Eu nu am inca una originala insa stiu sigur ca voi avea, intr-o zi! :-)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Oh my, these blouses with all those lovely embroideries are so, so beautiful, Alexa...How much I love it!!! I always wear similar blouses (yesterday with simmilar trousers in red like you (?)), but I don't own such a wonderful traditional blouse anymore, since my childhood...
    I also love all the beautiful pictures from your home country and the open sky (or heaven :)...My soul feel connected in some way :)
    Very, very beautiful post, which I have enjoyed a lot!!!

    Have wonderful summer days, full of light and joy :)
    Lots of love
    Katrin :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. So many thanks for your expressed thoughts about this post! Traditions are the most important way to be connected with ourselves and others around, to share ideas and ... I think that folk tradition worldwide is stunning and requires more attention from our part..
      My greetings for you, salutari, Herzliche Grüße! have a wonderful summer with lots of joy, as well!

      Ștergere
  9. Wonderfull blouses, love much, greeting from Belgium

    RăspundețiȘtergere

Thanks for coming by my blog and for your fantastic thoughts and comments!! I appreciate your precious invested time in the reading of my posts and I'll visit you, as soon as I can, in the next available period of time. Have a positive and awesome day! Be joyful, amazing and never give up to smile! Stunning things are all over! All the best!

Warning:
Please, to consider, and do not intend to leave anonymous messages that anyway can be/will be considered spam. All the unsolicited messages (in commercial purpose or otherwise) will be deleted if their purpose is to be potentially harmful to this blog. Also, not allowed for commercial advertisement to let any unsolicited links!!

(NB/ So all the anonymous messages will be considered as *spam* by the system.)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...