duminică, 28 septembrie 2014

In Memoriam. Pentru Maya.



"Ridic cu grație arcada stângă
(deși, în practică-i cam greu)
privesc la cerul fără stele
și mă izbesc de același gând...

străine-s toate în cer și chiar și pe pământ
uitate-s toate, aproape toate lucrurile cele
ce nu le-ai pomenit prea des, nici prea curând.
Zădarnicia peste toate 
se așterne făr' de un cuvănt...

ș'apoi...
Ridic cu grație arcada dreaptă,
și tot privind la cerul gol
de înțelesuri și eresuri,
repet, cu calm și fără teamă,
uitate-s toate cele...
ce n-au avut vreodat' vreun rost...

și tot privind, cu înduioșare,
la cerul plin de promisiuni,
aud rostita întrebare a îndoielii:
"Incă mai crezi că-n vreo stea
sălășuiește vreo dorință de a ta
ori chiar de-a altuia rostită brambura?...

Cobor cu grație arcada dreaptă
ori stânga,
nu mă împiedic d'un atare amănunt,
și trag nădejdea că unde-i ca să fie
un cer de stele semănat
cu cioburi ori frănturi măcar de vise...

s-a aninat cu dor si cu nădejde
bucuria de a spera...
de a gândi la împlinire ori la altceva...

Si ridicănd apoi o pleoapă,
 stânga, dreapta,
pe furiș si fără un sens precis,
din hazard ori dintr-un ghes
prea lăuntric (ca să-l vezi, darmite să-l înțelegi)...
și rostind ca pentru sine,
aparent, privind ca într-un gol:
Străine-s toate în cer, și chiar și pe pământ,
Undeva, cândva, va fi ori nu ceva...
Stea călătoare ori poate vis 
- aievea, efemer -
Păstrează, deci nădejdea și bucuria de a spera
Cu calm și fără teamă..."



"I raised my left arch gracefully
(although in practice it is a little hard)
and looking at the sky without a single star
and I'm feeling striked of the same thought in my mind ...
alien's all in heaven and even on the earth
's all forgotten, almost everything of those that...
I have not mentioned them - too often or too soon.
Frustration is over all
and it is laid on without 'a word ...
And then...
I'm raised the right arch of the eye so gracefully,
and still looking at the empty sky above
but full of the meanings and superstitions,
again, so calmly and without a fear,
forgotten are all ...
That never had no point or sense..."

(NB. A simple english translation of the lyrics in the first part. 
But not so sure if it is correct... So sorry of that.)









Arhiva foto privată/ Private photos archive.
Click to see enlarged views.




In Memoriam. Pentru Maya



18 comentarii:

  1. Hi, just wanted to tell you, I liked this post. It was inspiring.
    Keep on posting!

    Feel free to visit my site; cambogia direct Reviews

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you for your visit and kindly comment! (nb.sometimes anonim comments are qualified as spams...)

      Ștergere
  2. sa înteleg ca pisicuta cu numele Maya s-a stins?... îmi pare nespus de rau. Stiu ca orice animalut din casa este un membru drag al familiei si stiu cât de mult suferim când se întâmpla un deces... Îmi pare rau... trimit o îmbratisare si calde gânduri de mângâiere.

    RăspundețiȘtergere
  3. I feel very sorry for the death of your lovely kitten.

    RăspundețiȘtergere
  4. there is no death, only another world...
    regret nespus această trecere, dar ştiu că maya va trăi mai departe în inimile celor care o iubesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos pentru gandul exprimat! asa este...

      Ștergere
  5. What a lovely tribute to Maya - it's always such a deep sorrow to lose a beloved pet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you kindly for your expressed thought! Maya, as well your lovely Oscar, will be remembered always...

      Ștergere
  6. Am intrat de cateva ori pe pagina ta sa citesc despre viata ca un joc de sotron dar "pagina nu exista" ... ai sters-o?!
    O zi buna si un start excelent in luna octombrie, iti doresc! ♡

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incercand sa vad despre ce este vorba cu o functie din Blogger care apare in doua locuri, inclusiv mai jos pe pagina... ("Creati un link"), am dat "publicare" la acel post mai vechi; incidental, ma oprisem sa-l lecturez... admit ca sunt cateva functii pe care nu le-am priceput, nu le inteleg rolul, dar lucrez, in sensul ca trebuie sa-mi dau seama la ce ar folosi!! Dar sa revin - la postul acela, sigur o sa-l repostez... Multumesc de urari si din suflet, asemenea, iti doresc ca aceasta toamna sa fie insorita!! doar avem atata nevoie de caldura (sufleteasca/spirituala, s.a.m.d.) si un start excelent, oricand!

      Ștergere
  7. Imi pare rau pentru pierderea ta! Si eu am pierdut doi pisoi apoi mi-am luat-o pe Maya, o minune care imi umple viata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In familia extinsa, si cu necuvantatoare, Maya mi-a fost ca o "nepotica" care obisnuia sa-mi atraga atentia in timp ce stateam la masa, doar-doar ii voi fi oferit ceva...ceea ce se si intampla!! Era minunea surorii mele Rox, ce s-a ivit la usa ei, neasteptat, din cate imi amintesc, si timp de vreo 14 ani pana martea trecuta a fost enorm de iubita. A daruit iubire...eu am surprins-o in cateva cadre... Si a umplut vietile tuturor in masura in care a facut parte din viata noastra. Un sufletel mare...
      Multumesc mult pentru gandul tau! Si o urmaresc pe minunea ta Maya... Toate cele bune in aceasta toamna si mereu!

      Ștergere

Thanks for coming by my blog and for your fantastic thoughts and comments!! I appreciate your precious invested time in the reading of my posts and I'll visit you, as soon as I can, in the next available period of time. Have a positive and awesome day! Be joyful, amazing and never give up to smile! Stunning things are all over! All the best!

Warning:
Please, to consider, and do not intend to leave anonymous messages that anyway can be/will be considered spam. All the unsolicited messages (in commercial purpose or otherwise) will be deleted if their purpose is to be potentially harmful to this blog. Also, not allowed for commercial advertisement to let any unsolicited links!!

(NB/ So all the anonymous messages will be considered as *spam* by the system.)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...