duminică, 1 septembrie 2013

... de toamnă / Septembrie

Am râs cu lacrimi....
Acum sigur... o să vă întrebaţi: „ei şi ce?”... posibil poate o să vă spuneţi şi care mă rog e problema „uită-te ce problemă are...”...Repet: am râs cu lacrimi... până cănd am simţit că obrajii mă dor (un fel de a spune), până mi-am dat seama că, aşa ca de nicăieri, s-a petrecut un moment magic, straniu, de linişte... de paradox...
Cunoaşteţi sintagma „coq au vin” (pui cu vin)?!... Ei bine: eu am găsit recent  scris undeva: „cocovan”... şi aşa cum bănuiţi, cred, deja, am stat preţ de căteva minute să mă întreb cu ce seamănă... de ce îmi pare cunoscut termenul (hai: săi zicem aşa..)... de unde naiba vine....

Surpriză...
Într-un final...am ieşit din visare şi mi-am dat seama că era vorba de coq au vin... dar transcris după cum se pronunţa... rezultase ciudatul, hilarul: cocovan...
Şi am râs cu lacrimi....Orice altceva din acele momente: derută, gând, treabă, situaţie.... a dispărut ca prin farmec.
Şi apoi e septembrie... oamenii devin confuzi... agitaţi.... "vine" toamna... "pleacă" vara... Pentru unii e prilej de tristeţe iremediabilă, pentru alţii: prilej de a strănge recoltele..., de a face conserve, de pleca în concediile amânate..., de a planifica ce mai trebuie planificat... acţiunea abia începe... începe şcoala...
Nu credeţi?
Septembrie... a venit toamna?...
Septembrie... a noua lună în calendar vor spune unii. Răpciune... vor spune alţii. Oricum ar fi... pe 23 septembrie e echinocţiul de toamnă. De abia - de atunci  o să spun ca într-un cunoscut cântec: „A venit... a venit toamna....”
****

Până una – alta... azi a fost 1 septembrie .... şi am râs cu lacrimi... paradox de toamnă timpurie...





Arhiva foto personală: toamna lui 2012 la Hurezi
Private Photo Archive: Fall 2012 at Hurezi
Septembrie/September (info about...on wikipedia.)

2 comentarii:

  1. L'automne est la saison des récoltes, des réserves pour l'hiver. La saison des couleurs, les animaux se préparent aussi : l'écureuil cache ses noisettes , les oiseaux migrateurs partent vers l'Afrique!
    Bel automne à vous!

    RăspundețiȘtergere
  2. Et tant belle description d'automne ...
    Vous avez faites un vrai "peinture" et la nous on peut trouver la flore et le faune... aussi: les couleurs comme dans un pastel ... (encore un mot d'apprendre: l'écureuil ... veveriţa. Bien fait!)
    Mais "des reserves pour l'hiver"...on faisons souvent dans ces beaux jours... vieille habitude (de famille)!! oh-la-la..

    Aussi un bel automne à vous!


    RăspundețiȘtergere

Thanks for coming by my blog and for your fantastic thoughts and comments!! I appreciate your precious invested time in the reading of my posts and I'll visit you, as soon as I can, in the next available period of time. Have a positive and awesome day! Be joyful, amazing and never give up to smile! Stunning things are all over! All the best!

Warning:
Please, to consider, and do not intend to leave anonymous messages that anyway can be/will be considered spam. All the unsolicited messages (in commercial purpose or otherwise) will be deleted if their purpose is to be potentially harmful to this blog. Also, not allowed for commercial advertisement to let any unsolicited links!!

(NB/ So all the anonymous messages will be considered as *spam* by the system.)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...